Frågor & svar

Hur blir jag medlem i panelen?
Hur svarar jag på undersökningarna?
Vad får jag för att vara med i panelen?
Vad kan jag göra med ersättningen?
Hur får jag ut min ersättning?
Varför får jag svara på personliga frågor när jag registrerar mig?
Hur långa är undersökningarna?
Hur mycket pengar får jag för en undersökning?
Hur ofta kommer jag få undersökningar?
Varför ser jag inte allt när jag loggat in i panelen med min mobil?
Hur gör jag om jag har glömt mina inloggningsuppgifter?
Hur kan jag ändra mina personliga uppgifter?
Hur avslutar jag mitt medlemskap?

Hur blir jag medlem i panelen?
Du anmäler dig genom att Registrera dig. Det kostar ingenting och du kan när som helst välja att gå ur panelen och avsluta ditt medlemskap.

Hur svarar jag på undersökningarna?
Du blir inbjuden via e-post. I e-posten finns en länk som tar dig till undersökningen och det är du som bestämmer om och när du vill delta i den.

Vad får jag för att vara med i panelen?
Vid varje tillfälle som du svarar på en undersökning får du ersättning. Ersättningen varierar för varje undersökning och är beroende av undersökningens längd. I inbjudningsmailet kommer det alltid stå vad ersättningen är om du svarar på undersökningen (förutsatt att du passar in i den grupp vi söker för undersökningen).

Vad kan jag göra med ersättningen?

Du har flera olika alternativ:

• PayPal: Du kan föra över din ersättning till onlineplånboken PayPal. Med PayPal kan du handla hos tusentals nätbtuiker utan att behöva lämna ut ditt bank-/kreditkortsnummer. Med PayPal kan du också föra över ersättningen till ditt bankkonto. För mer information, besök PayPals hemsida.

• Superpresentkort: Du kan byta ut din ersättning mot Superpresentkortet som du sedan kan välja att använda på H&M, Åhlens, Vero Moda, Siba och många fler. Du får ett 100-kronors presentkort per hundralapp du har i saldo. För mer information om Superpresentkortet, besök PresentkortTorgets hemsida. (Observera att avgifterna för Superpresentkortet inte gäller dig som medlem i panelen.)

• Triss: Du kan få ut din ersättning i form av trisslotter som du antingen skrapar direkt på Svenska Spels hemsida eller hämtar ut via ett av Svenska Spels ombud.

• Skänka till välgörenhet: Du kan skänka din ersättning till ett flertal olika välgörenhetsorganisationer: Röda Korset, Unicef, Världsnaturfonden WWF, Läkare utan gränser och Amnesty. Du väljer utbetalningsalternativ genom din medlemssida. Du kan när du vill och hur ofta som helst byta mellan olika utbetalningsalternativ utan någon kostnad. Du behåller alltid ditt befintliga saldo!

Hur får jag ut min ersättning?
Logga in på din medlemssida och gå in på ”Mitt saldo” och följ instruktionerna.

Varför får jag svara på personliga frågor när jag registrerar mig?
Detta för att kunna skicka undersökningar som passar just dig och dina intressen. Dina personliga uppgifter behandlas i enlighet med personuppgiftslagen (PUL) och lämnas inte ut till någon extern part. Du kommer aldrig att få reklam, erbjudanden eller liknande skickade till dig.

Hur långa är undersökningarna?
Undersökningarnas längd varierar från gång till gång men oftast mellan 2 och 10 minuter. I inbjudningsmailet kommer det alltid att stå hur lång tid det kommer att ta att genomföra undersökningen.

Hur mycket pengar får jag för en undersökning?
Ersättningen varierar för varje undersökning och är beroende av undersökningens längd. I inbjudningsmailet kommer det alltid stå vad ersättningen är om du genomför undersökningen (förutsatt att du passar in i den grupp vi söker för undersökningen).

Hur ofta kommer jag få undersökningar?
Du väljer själv hur ofta du vill ta emot undersökningar genom att Logga in på medlemssidan. Gör du inget aktivt val får du en till tre inbjudningar per månad.

Varför ser jag inte allt när jag loggat in i panelen med min mobil?
Detta beror på att panelen inte är mobilanpassad för tillfället. Vi jobbar med detta och panelen ska inom snar framtid bli mobilanpassad. Vad du kan göra tills vidare är att vrida telefonen till ett liggande läge, så fungerar det bättre.

Hur gör jag om jag har glömt mina inloggningsuppgifter?
Gå till Logga in och klicka sedan på ”Glömt lösenordet?”. Följ instruktionerna och du kommer få inloggningsuppgifterna (både användarnamn och lösenord) skickade till din e-postadress som du använt vid din registrering. Observera att avsändaren av mailet med inloggningsuppgifterna är admin@cintindex.com.

Hur kan jag ändra mina personliga uppgifter?
Du kan enkelt Logga in på din medlemssida och ändra dina uppgifter. Det är viktigt att uppgifterna är korrekta, eftersom informationen avgör vilka undersökningar som du kan delta i.

Hur avslutar jag mitt medlemskap?
Du kan när som helst lämna panelen genom att Logga in på din medlemssida och klicka på ”Avregistrera”. Du kan även skicka ett mail till bonnier_panel@goexcellent.com och be oss ta bort dig från panelen