Bloggen

Varumärkeskännedom – vad det är och hur du stärker det

Varumärkeskännedom eller varumärkesmedvetenhet, är nyckeln till att ditt företag blir igenkänt, ihågkommet och föredraget framför konkurrenterna. Det handlar om hur väl din målgrupp känner till ditt varumärke och vilka känslor och tankar som väcks när de hör eller ser...

5 sätt att stärka ditt varumärke genom data – så går ni från magkänsla till insikt

Att bygga ett starkt varumärke handlar inte bara om logotyper och slogans – det handlar om att förstå vilka ni är, vad ni står för och hur ni uppfattas. För att lyckas krävs mer än magkänsla. Det krävs data. Här är fem sätt som datadrivna insikter kan hjälpa er att ta...

Trendspaning 2025/2026: Så påverkar nya beteenden och tekniker dina kunder

Att förstå vad som driver kundbeteenden är en förutsättning för att fatta smarta affärsbeslut. Marknaden förändras snabbt och företag som lyckas ligga steget före gör det inte av en slump. De baserar sina beslut på tydliga insikter. På Exquiro arbetar vi dagligen med...
Varumärkeskännedom – vad det är och hur du stärker det

Varumärkeskännedom – vad det är och hur du stärker det

Varumärkeskännedom eller varumärkesmedvetenhet, är nyckeln till att ditt företag blir igenkänt, ihågkommet och föredraget framför konkurrenterna. Det handlar om hur väl din målgrupp känner till ditt varumärke och vilka känslor och tankar som väcks när de hör eller ser...

5 vanliga misstag att undvika vid marknadsundersökning

5 vanliga misstag att undvika vid marknadsundersökning

5 vanliga misstag att undvika vid marknadsundersökningar – och hur Exquiro hjälper dig undvika dem Att fatta kloka beslut i företaget handlar ofta om att ha koll på läget, förstå vad kunderna vill, vad konkurrenterna gör och vart marknaden är på väg. Därför är...