• Hem
  • Om Exquiro
    • Blogg
  • Våra tjänster
    • Telefonundersökning
    • Webbundersökning
    • Postala enkäter 
    • På stan intervjuer
    • Kundundersökning
    • Panelundersökningar
    • Fokusgrupper
    • Medarbetarundersökning
    • Varumärkesundersökning
    • Enkätundersökning
  • Marknadsundersökning
  • Våra kunder
  • Panelen
    • Logga in
    • Gå med i panelen
    • Om panelen
  • Kontakta oss

Intervjuer på stan

En på-stan-intervju, även kallad gatustudier eller face-to-face-intervju på offentliga platser, är en metod för att samla in data genom att direkt intervjua människor på stan. Det är ett bra sätt att få snabba svar och spontana reaktioner på olika frågor.

Kontakta oss
Kundorienterat

Flexibelt
R
Personligt


Att använda denna metod

På-stan-intervjuer är en datainsamlings metod som ofta används när man vill undersöka åsikter bland personer som besöker en viss plats, t.ex. ett köpcentrum eller ett museum. En fördel med denna metod är att man kan nå personer på plats och få svaren direkt. Det kan vara en utmaning att statistiskt korrekt genomföra urvalsprocessen vid ”på-stan-intervjuer”, men eftersom det vanligtvis inte finns någon urvalsram över besökarna är metoden ofta den mest praktiska.

 

 

Genomför en marknadsundersökning med oss

Vi arbetar med företag, organisationer, institut, museer, banker och fackförbund

Exquiro Market Research startades 1999 och drivs av grundarna Bruno Boric och Patrik Olczak. På Exquiro erbjuder vi ett flertal effektiva marknadsundersökningsmetoder för att få fram information om marknaden. 

Genvägar

  • Hem 
  • Våra tjänster
  • Panelen
  • Kontakta oss

Kontakt

  • info@exquiro.se
  • 08 – 659 05 00
  • Box 2055, 135 02 Tyresö
Copywright © 2025 Aktiebolaget Exquiro Market Research

Integritetspolicy